Titanlarin Ofkesi’ymis, adama gulerler be..

17 Haziran 2012


Antik Yunan mitolojisinden kendimi bildim bileli hoslanmisimdir. Ama boyle Yuzuklerin Efendisi tadinda gelir bana, fantastik bir hikaye gibi. Tanrilar birbirleriyle kavga ederler,ihanet, entrika, sefahat diz boyu, arada bunlara Antik Yunan halklarinin inanip, taptigini dusunup kendi adima eglenir, onlar adina uzulurum. Ustune bir de bunlari calisip hayatlarini ziyan eden akademisyenler falan vardir ki, onlar hakkinda gorus bile bildiremiyorum.

Olay boyle olunca icinde Antik Yunan mitolojisini barindiran (aslinda diger mitolojiler de hosuma gidiyor ama mitoloji dedik mi aklimiza Yunanlar geliyor once) hikayeler ve genelde bunlardan uyarlanmis filmler de hep ilgimi ekstra bir bicimde cekiyor.

Yine boyle bir yapim olan Clash of the Titans ilk gosterime ciktiginda gidip izledim fakat icine dustugum hayal kirikligini sinemada izlemis oldugum baska hicbir filmde yasamamisimdir herhalde. Sen o kadar unlu oyuncuyu (ve de cogu unlu olmanin yaninda kaliteli oyuncular hem de), genis bir hikaye altyapisini (Yunan mitolojisinden bahsediyoruz) ve elbette o kadar parayi al (125 milyon $) ve sonucta boyle bir film cikar… Filmde hikaye yok, oyunculuklar desen yok gibi, dayamislar parayi efektlere, buyuk sahnelere. Haliyle de izlenmeyecek bir film cikmis ortaya.

Ancak tabi filmi izlemeden benim gibi dusunenler cokmus demek, film yuksek bir hasilat rakamina ulasti. Butcesini 4’e katladi ve bu da tabi ki yapimcilara ikinci bir film kapisini acti.

 

Ilk film yukarida bahsettigim gibi olunca ikinci filmi gidip de izlemedim tabi sinemada. Bekledik dustu internete, bulup izledim. Ve ayni hamam ayni tas oldugunu gordum, parami ziyan etmemekte hakli oldugumu gordum. Gelelim sebeplere…

Filmde yine bir hikaye yoksunlugu goze carpiyor. Cok kisa sayilabilecek bir giristen sonra olaylar basliyor. Sanki izleyicinin kafasini hikayeyle, aciklamalarla karistirmayalim, aksiyonu verelim damardan der gibi bir film yapmis sevgili Hollywood’lu “filmciler”. Aksiyon diyoruz da oyle cok olaylar, olaylar bir aksiyon da yok gibi. Oyunculuklar desen yine siritiyor. Liam Neeson’in oyunculugu onceki film gibi bunda da bir garip, rol sanki oturmuyor ustune. Ralph Fiennes ki bizim Erol Tas gibi goruntuden kotu adam olmasina ragmen rezalet durumlara dusuyor kanimca (hatirlayin bu iki oyuncunun harikalar yarattigi Schindler’in Listesi’ni..). Bana gore filmde izlenebilecek tek karakter Bill Nighy. Kendisi yine kisa surede eglendirebiliyor izleyicileri.

Son haddede bu film, Yunan mitolojisinin genis dunyasini alip, seyirciye hicbir sey vermiyor borclu kaliyor. Eger 15 yasinda bir genc iseniz belki eglenebileceginiz bir film olabilir ama obur turlu cok da mesut olacaginizi sanmiyorum bu filmi izledikten sonra…

Not: Bunu izledikten sonra acip da Ozu izlenmiyor anasini satayim. Adamin gulesi geliyor…

Bir Cevap Yazın

