Israf desem yetmez…

14 Mayıs 2011


Simdi Eric Hobsbawm’in 1914-1991 Asiriliklar Cagi kitabini okuyorum(daha dogrusu okumaya calisiyorum). Kitapta bir bolumde Birinci Dunya Savasi sonrasi donemde fiyatlarin dusmesinin engellemek icin mallarin stoklara doldurulup saklandigi, boylece de fiyatlarin belirli bir seviyede tutuldugundan bahsediyor.

Bunu okurken aklima Turkiye’de her sene ciftcilerin urunlerinin fiyatlarinin dusmesini engellemek icin fazla urunleri yakip, bu sekilde arzi dusurduklerini hatirladim. Bunu dusunurken kitabin bir sonraki sayfasinda da Brezilya’da uretilen fazla kahvenin trenlerde komur yerine yakildigini okudum…

Dunya’da ve de ulkemizde bu kadar ac insan varken bu yapilan dusuncesizlik ve hatta terbiyesizligi(iste burda israf demek yetmez diyorum) anlayabilmis degilim.

Fatih Altayli denen sahsin her gun kosesinde “Biz Ne Zaman Adam Oluruz?” sorusuna cevap verdigi bir bolumu var. Ben de kendi capimca buna bir katkida bulunayim dedim. Biz ne zaman adam oluruz bilir misiniz? Etrafimizdaki daha az imkana sahip, ac, yetim, kimsesiz ve yoksulun halini gorup, onlarin dertleriyle dertlendigimiz zaman…

“Komsusu ac iken tok yatan bizden degildir.”

Hadis-i Serif

Bir Cevap Yazın

